طراحی سایت آژانس مسافرتی

همه سفر کردن را دوست دارند. به خصوص مسافرت رفتن در ایام تعطیل که فرصت بسیار خوبی برای بازیابی توان و انرژی پس از روزها کار سخت و همچنین گذراندن وقت خود در کنار خانواده و دوستان است؛ اما شاید همه تجربه خوبی از سفر نداشته باشند و مشکلات زیادی را از آن به خاطر آورند. بعضی از این مشکلها چنان تجربه سختی را بر جای گذاشته که برخی ترجیح میدهند دیگر به مسافرت نروند و یا حداقل مکانهای جدید را امتحان نکنند.موارد بسیار زیادی وجود دارد که برای تجربه یک سفر لذتبخش به آنها نیاز است. مهمترین آنها مکان سفر است.

شاید خیلی از ما محدوده خاصی برای مسافرتهایمان داشته باشیم و همواره به آن مکانها برویم، درصورتیکه هزاران مکان دیدنی و بکر در ایران و جهان وجود دارد که ما از آنها بیخبریم. مورد دیگر نحوه رفتن به سفر است که آیا از ماشین سواری شخصی استفاده کنیم و یا از سیستمهای حمل نقل مانند قطار و هواپیما. مورد مهم تر انتخاب هتل و زمانبندیهای لازم است که به دلیل عدم شناخت کافی، معمولا تجربه اول ما تجربه خوبی نخواهد بود.

طراحی سایت حرفه ای آژانس هواپیمایی

اما شاید شما کسی باشید که این مشکلات را چشیده و راهحلی برای آنها یافته است. ممکن است شما با طراحی آژانس مسافرتی و با فراهم آوردن اطلاعات کامل از سفر و راهنمایی کامل در قالب تورهای مسافرتی، پذیرای سفر دوستان باشید؛ اما احتمالا مشکلی در کارتان مشاهده میکنید. بازهم تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که به سراغ شما نمیآیند و عمده دلیل آنهم عدم آشنایی و اطلاع داشتن از شما و آژانس مسافرتیتان و خدمات آن است. بنابراین شما باید سعی به معرفی خود به همگان کنید. احتمالا برای این کار از تبلیغات استفاده میکنید اما با توجه به هزینههای شدید و بازخورد آن، احتمالا به دنبال روش دیگری هستید. پیشنهاد ما به شما این است که کمی از دنیای واقعی فاصله بگیرید و وارد دنیای مجازی شوید.

یک وبسایت آژانس مسافرتی داشته باشید

عصر حاضر، عصر اطلاعات و اینترنت است. احتمالا شما هم از این پدیده فراگیر استفاده میکنید و چهبسا بخشی از هزینههای تبلیغاتی خود را بر روی شبکههای اجتماعی صرف میکنید؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که فعالیت خود در دنیای مجازی را کمی منسجمتر کنید. کافی است یک وبسایت داشته باشید. یک وبسایت مخصوص آژانس مسافرتیتان. در نگاه اول شاید فکر کنید که وبسایتتان یک وبسایت ساده و شبیه به دیگر وبسایتهاست که شامل تعدادی عکس و متن است؛ اما بههیچوجه اینطور نیست.

یک وب سایت تخصصی آژانس مسافرتی حداقل باید دارای ویژگیهای زیر باشد:

  • ظاهر گرافیکی زیبا و متناسب با سفر و مسافرت
  • معرفی کامل آژانس مسافرتی به همراه کارکنان
  • معرفی شعبههای آژانس به همراه امکان مشاهده آدرس آنها بر روی نقشههای اینترنتی مانند گوگل مپ
  • معرفی تورهای مسافرتی بهصورت کامل به همراه تصویر و فیلم در طراحی سایت
  • امکان مشاهده کامل برنامههای سفر و مکانهای عبوری بر روی نقشه
  • معرفی انواع هتلها برحسب نوع خدمات آنها
  • معرفی مناطق گردشگری، تاریخی و مذهبی
  • امکان رزرو آنلاین و پرداخت الکترونیکی بلیط سفر و یا تورهای مسافرتی در طراحی وب سایت
  • دارا بودن بخشی برای بیان آخرین اخبار و اطلاعیهها درباره آژانس و سفرها
  • دارا بودن بخشی جهت ارائه مقالات آموزشی درباره نحوه سفر کردن و ملزومات آن
  • امکان مدیریت کاربران و ارتباط با آنها و ارسال خبرنامهها به آنها از طریق ایمیل و یا پیامک و…

بنابراین با داشتن یک وبسایت ویژه برای آژانس مسافرتی، علاوه بر معرفی خود و خدماتی که ارائه میدهید، میتوانید خدمات جدیدی نیز در بستر اینترنت و بهصورت مجازی به مشتریان خود ارائه دهید.علاوه بر ویژگیهای ذکرشده که یک طراحی سایت تخصصی آژانس مسافرتی باید آنها را داشته باشد، وبسایت شما نیازمند یکسری موارد مهمتر نیز میباشد. مواردی که شاید در ظاهر از دید کاربر پنهان باشد اما در پشتصحنه وبسایتتان در حال اجرا میباشند.

     

موارد مهمی که باید در طراحی وب سایتتان در نظر گرفته شوند

علاوه بر خدماتی که با داشتن یک وبسایت اینترنتی میتوانید بهصورت مجازی و غیرحضوری به کاربران خود ارائه دهید، یکی از مهمترین دلایل داشتن یک وبسایت آژانس مسافرتی، معرفی آژانس و خدمات آن است. برای این کار وبسایت شما باید پربازدید باشد.پربازدید بودن یک وبسایت خیلی ساده به دست نمیآید. برای این کار شما نیازمند انجام مجموعهای از اقدامات گسترده هستید. یکی از مهمترین آنها مجموعه اقداماتی است که بهمنظور بهین هسازی وبسایتتان برای موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود که از آن بانام سئو یاد میشود. اگر سئو وبسایت شما مناسب باشد، کاربر با تایپ عبارتی مانند “تورهای مسافرتی شمال کشور” وبسایت شمارا در صفحه اول نتایج گوگل مشاهده میکند.

آیتم های مهم

علاوه بر سئو، وبسایت شما باید دارای ملزومات فنی دیگری نیز باشد. بهعنوانمثال وبسایت شما باید سریع باشد و بهسرعت بالا بیاید؛ و یا اینکه وبسایت شما باید در دسترس باشد. این بدان معنی است که فرقی نمیکند در چه روز و چه ساعتی از شبانهروز باشد، وبسایت شما باید همیشه بدون خطا بالا بیاید؛ و یا مورد مهم دیگر قابلیت مشاهده صحیح وبسایت شما در دستگاههای با اندازه صفحهنمایشهای مختلف است. این بدان معنی است که کاربر چه از طریق موبایل چه لب تاپ و چه تبلت بخواهد به وبسایت شما دسترسی پیدا کند، باید بتواند بهصورت صحیح وبسایت شما را مشاهده نماید.بنابراین طراحی یک وبسایت تخصصی آژانس مسافرتی به این سادگیها هم نیست و نیازمند لحاظ کردن موارد تخصصی و فنی میباشد. پس بهتر است شما بر روی آژانس مسافرتی خود تمرکز کرده و طراحی وب سایت خوب و باکیفیت برای آژانستان را به یک طراح ماهر و باتجربه بسپارید. برای طراحی سایت آژانس مسافرتی با کارشناسان گروه برنامه نویسی شهرنت در ارتباط باشید.