مقالات و اخبار مجموعه اخبار / مقالات و آموزش ها

همه چیز در باره سیستم سفارش اینترنتی غذا (بخش دوم)

0 نظرات
5193

همه چیز در باره سیستم سفارش اینترنتی غذا (بخش دوم)

درمقاله قبل به معرفی سیستم سفارش غذای آنلاین و مزایای آن پرداختیم در این مقاله شما را با چند پلتفرم موفق در این حوزه آشنا کرده و به اهمیت سیستم سفارش اینترنتی غذا در وفادار سازی مشتری می پردازیم.

معرفی استارت آپ های موفق سیستم سفارش اینترنتی غذا در ایران

در حال حاضر سایت های زود فود،ریحون ،ایزی پز، چیلیوری،دلیون و دلینو وارد عرصه سیستم سفارش اینترنتی غذا شده و با عقد قرارداد با رستوران ها و فست فود های سراسر تهران و برخی شهرستان ها به ارائه سفارش اینترنتی غذا می پردازند.

درمقابل برخی از برند های مطرح تهیه غذا مثل پدرخوب، عطا ویچ، پرپروک و… هم برای خود سیستم سفارش اینترنتی غذا به صورت اختصاصی راه اندازی کرده و در محدوده شعب خود به مشتریان سرویس می دهند.

موفقیت استارت آپ هایی که در زمینه سیستم سفارش آنلاین غذا فعالیت می کنند باعث شده است که افراد زیادی تمایل داشته باشند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند. اما باید توجه داشت که بازار، بسیار بزرگ و رقابت در این عرصه بالاست و از این رو شناخت رقبا الزامی است. در صورتی که بخواهید سرمایه گذاری موفقی داشته باشید و با رقبا وارد رقابت شوید باید قوی و حرفه ای پا به میدان بگذارید.

تحولی که مامان پز در سیستم سفارش اینترنتی غذا ایجاد کرد چه بود؟

مامان پز یک پلتفرم اختصاصی سیستم سفارش اینترنتی غذا است که  نمونه آن کمتر دیده شده و در ایران نمونه مشابهی ندارد . مامان پز سیستم سفارش اینترنتی غذا برای کسانی است که طرفدار طعم غذاهای خانگی هستند و از غذاهای صنعتی و رستوران ها خسته شده اند.

این پلتفرم با دریافت کارت بهداشت و مجوز طبخ غذا برای مادران علاقه مند منوی اختصاصی آن ها را از طریق اینترنت ارائه می کند و شما می توانید غذای مامان مورد علاقه تان را یک روز قبل سفارش دهید تا او مواد اولیه مورد نیاز را خریداری کرده و به صورت اختصاصی برای شما آشپزی کند.

کارکنان این مجموعه به منزل مامان مورد نظر مراجعه کرده غذای شما را به شکلی بسیار جذاب بسته بندی می کنند و گرم درب منزل تحویل شما می دهند.

قطعا این سیستم نمی تواند جای رستوران ها را پرکند. چراکه بیشتر از ۵ سفارش در هر بار برای مشتری امکان پذیر نیست. همچنین شما باید از روز قبل سفارش بگذارید و برای موارد فوری نمی توانید روی غذاهای مامان پز حساب کنید اما در کل این سیستم ابتکاری برای دانشجویان، افراد شاغل ، مجردها و کسانی که به هردلیل دلتنگ دست پخت مادران خودشان و غذاهای خانگی هستند بسیار مناسب است.

سیستم سفارش اینترنتی غذای عطاویچ

فست فود زنجیره ای عطاویچ که با شعار یک غول خوشمزه فعالیت می کند یک سیستم سفارش اینترنتی غذا به صورت اختصاصی برای خود راه اندازی کرده که عملکرد آن در خور توجه است.

سیستم سفارش اینترنتی غذا عطاویچ ضمن نمایش منوی غذاها برای مشتریان محدوده شعب خود ثبت سفارش آنلاین می کند.

اگرچه طراحی و اجرای این سایت هم خالی از ایراد نیست اما یک نمونه از تلاشی موفق در این عرصه به شمار می رود. چرا که این برند رستوانی در راستای هدف وفادار سازی مشتریان دست به طراحی سایت زده است. حالا مشتریان این برند بدون واسطه های دیگر مستقیم از خود رستوران غذای خود را ثبت می کنند. بنابراین درصد از دست دادن مشتری و باخت مشتری به رقیب با این روش به مقدار قابل توجهی در این سیستم کاهش یافته است. همچنین با درگاه پرداخت آنلاین اختصاصی سرمایه این برند در حساب های بانک شخصی برند در گردش می باشد که خود نوعی سود و ارزش افزوده برای برند به همراه خواهد داشت.

از این رو است که سیستم سفارش اینترنتی غذا اختصاصی برای رستوران ها می تواند بسیار سود زا باشد.

نکات فنی مهم در راه اندازی سیستم سفارش اینترنتی غذا

UX و رابط کاربری در سیستم سفارش اینترنتی غذا بسیار مهم است. طراحی سایت رستوران باید به شکلی باشد که هر کاربری بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و به سهولت سفارش خود را ثبت کند. مخاطبان سایت های ارائه کننده سیستم سفارش اینترنتی غذا از همه اقشار جامعه در سنین مختلف و میزان آشنایی متفاوت با اینترنت و فضای مجازی هستند بنابر این رابط کاربری و ارتباط با مخاطب باید بسیار هوشمندانه طراحی شده باشد و بتواند به ساده ترین شکل ممکن با مخاطب ارتباط برقرار کند.

همچنین در طراحی سیستم سفارش اینترنتی غذا باید این نکته را در نظر داشت که گرافیک سایت، روانشناسی رنگ ها و انتخاب عکس ها در جلب نظر مشتری و ترغیب او به خرید بسیار با اهمیت است.

برای طراحی یک سایت یا سیستم سفارش اینترنتی غذا باید تحقیقات بازار گسترده ای انجام گیرد و تیم تحقیق و توسعه بازار از نظرات کارشناسان IT  هوشمند و توانمند بهره ببرند.

وفادارسازی مشتری مشتری چیست و چگونه حاصل می شود؟

مشتری وفادار کسی است بخش زیادی از نیاز خود را از کسب و کار شما تهیه کند و به سایر رقبای شما نه بگوید. برای اینکه به جایگاهی دست یابید که مشتریان وفادار شما افزایش یابد نیاز به برنامه مدونی دارید.

تا چند سال پیش برخورد مناسب، قیمت مناسب و کیفیت مناسب برای وفادار سازی مشتریان کافی بود اما در شرایط کنونی که اغلب کسب و کارها به ویژه بخش خدمات و تهیه غذا به این سه اصل پی برده اند برای وفادار سازی مشتری نیاز به تلاش های بیشتری است.

شما برای دستیابی به مشتریان وفادار باید به آن ها حس احترام، لذت و شادی بدهید تا شما را به رقبایتان ترجیح بدهند.

دقیقا به خاطر همین موارد است که گاهی برخی مشتریان طی یک مسافت طولانی تر را برای استفاده از خدمات یک مجموعه به استفاده از خدمات و کالاهای رقبای نزدیکش ترجیح می دهند.

نقش سیستم سفارش اینترنتی غذا در وفادارسازی مشتری

یکی از ساده ترین روش های حفظ و مدیریت ارتباط با مشتریان دریافت شماره تماس،ایمیل و سایر راه های ارتباطی ایشان و ارسال پیام و اطلاع رسانی به ایشان در شرایط مناسب است که سیستم سفارش اینترنتی غذا برای این فرآیند بسیار مناسب است.

سیستم های کامنت گذاری و اظهار نظر در مورد غذاها در سیستم سفارش اینترنتی غذا کمک می کند تا مشتریان با شما ارتباط دو طرفه داشته و وفادارسازی مشتری  بهتر محقق شود.

ارائه طرح های وفادار سازی مشتری بر بستر سیستم سفارش اینترنتی غذا بسیار آسان و لذت بخش خواهدبود.

شما در این پلتفرم می توانید باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید.

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۶:۳۵
مطالب مرتبط: قیمت بلیط قطار کوپه دربست چقدر است؟ مضرات رزرواسیون آنلاین متصل به سیستم رزرو هتل تجارت و کسب و کارهای اینترنتی نکاتی برای افزایش رتبه سایت در الکسا سیستم نوبت دهی اینترنتی پزشکان مجوز فروشگاه اینترنتی _ چگونه برای فروشگاه اینترنتی مجوز بگیریم؟ همه چیز در باره سیستم سفارش آنلاین غذا (بخش اول) در دنیای امروز طراحی سایت امریست لازم و ضروری در سرمایه گذاری برای کمپین سئو باید به این عوامل توجه کنید نکات مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده
online food order سفارش اینترنتی غذا سیستم سفارش انلاین غذا طراحی سایت رستوران