مقالات و اخبار مجموعه اخبار / مقالات و آموزش ها

انتخاب برنامه صندوق فروشگاهی مناسب

0 نظرات
3830

انتخاب برنامه صندوق فروشگاهی مناسب ( POS ): چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ( تحت وب - چند کاربره )

بسیاری از خرده فروشان در پی یافتن راه هایی برای افزایش فروش کسب و کار خود هستند و برای یافتن آنها؛ زمان، تمرکز و منابع خود را هزینه می کنند. فروش بیستر به معنای درآمد بیشتر است و درآمد بیشتر فرصت بسیاری را برای رشد کسب و کارها فراهم می کند. اما چگونه میتوان این روند را واقعیت بخشید؟ در مورد معاملات بیشتر چطور؟

این موضوع بسیار اهمیت دارد که مشتریان جدید را جذب کنیم در حالیکه مشتریان قدیمی را وفادار نگه داریم و باعث شویم دوباره بازگردند. خروده فروشان نمیتوانند نسبت به سیستم هایی که منجر به افزایش فروش می شوند بی توجه باشند. اینجا؛ جایی است که نقش صندوق فروشگاهی پررنگ می شود، بهترین صندوق فروشگاهی نه تنها در انجام معاملات به کار گرفته می شود بلکه فعالیت های دیگری مانند مدیریت موجودی را ارائه می دهد.

برای آشنایی با این چک لیست آن را تا پایان بخوانید تا بتوانید در هنگام خرید صندوق فروشگاهی ملاک های مهم را در نظر بگیرید.

درک نیازها و خواسته ها

بیش از یک مدل صندوق فروشگاهی در بازار وجود دارد و مقایسه تمامی آنها باهم قبل از درک نیازهایتان شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. صندوق فروشگاهی برندهای مختلف، ویژگی و مزایای بسیاری دارند و اگر شما با کارشناس فروش آن برند درباره محصول صحبت کنید و آن را بخرید در واقع شما فقط یک صندوق فروشگاهی جدید و نو خواهید داشت.

این جملات بدین معنا هستند که شما قبل از خرید باید نیازها و خواسته های خود را نسبت به ویژگی ها و امکانات صندوق فروشگاهی موردنظرتان ارزیابی کنید. نیازهای مهم را در نظر بگیرید و به عنوان یک خرده فروش هرکدام از امکانات را در کسب و کار خود قرار دهید.

مدیریت موجودی

محصولات را بفروشید؟ شما نیاز به نظارت از انبارتان دارید تا بتوانید از میزان موجودیتان در لحظه باخبر شوید. صندوق فروشگاهی باید به شما در مدیریت و نگهداری داده های کالاها و به روزرسانی آنها در هر معامله کمک کند.

مدیریت مشتری

از نظر صاحب کسب و کار شاید بخواهید علاوه بر مدیریت کالاهایتان، فعالیت مشتری را نیز تحت نظر داشته باشید. برخی از مدل های صندوق فروشگاهی می توانند به شما در مدیریت برنامه های وفاداری کمک کنند. بسته به داده هایی که جمع آوری می کنید می توانید بینش های مربوط به مشتریانتان را تحلیل کرده و در تعیین بهترین تخفیف موفق تر عمل کنید.

بازگشت کالا و مبادلات

هر محصولی که فروخته می شود احتمال اینکه بازگردانده شود نیز وجود دارد. صندوق فروشگاهی مناسب این فرایند فروش و برگشت از فروش را به راحتی انجام می دهد.

نیازمندی های سخت افزاری

یک صندوق فروشگاهی با نرم افزار شروع به کار می کند اما به چه نوع سخت افزاری برای کار کردن نیاز دارد؟ خرده فروشانی که فروشگاه های کوچک تری دارند شاید فقط به یک دستگاه کارت خوان و تبلت برای سفارش گرفتن نیاز داشته باشند اما فروشگاه های بزرگ تر مانند هایپرمارکت ها برای مقابله با روش های سنتی به سخت افزار بیشتری از جمله دستگاه کارت خوان، فیش پرینتر، مانیتور دوم (مانیتور مشتری) و ... نیاز دارند.

دقت کنید کدام یک از سخت افزارها را دارید و کدام یک را باید برای آینده خریداری کنید و چگونگی کارکرد این سخت افزارها در کنار هم را در نظر داشته باشید. برای خرید صندوق فروشگاهی مناسب کسب و کارتان به امکان رشد آن نیز توجه کنید زیرا شما آن را فقط برای وضعیت فعلی کسب و کارتان نمی خواهید بنابراین باید به فکر آینده کسب و کارتان نیز باشید.

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

صندوق فروشگاهی باید قوی و قابل اطمینان باشد

این نکته بسیار مهم است که نیازهای خاص کسب و کارتان را بدانید، زیرا فروشندگان صندوق فروشگاهی محصول خود را به عنوان یک محصول منحصربفرد معرفی می کنند. نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس پلاس را به صورت رایگان استفاده کنید و با امکانات آن به صورت عملی آشنا شوید.

با این حال، امکانات و ویژگی هایی وجود دارند که جزء امکانت پایه و مقدماتی محسوب می شوند و اکثر خرده فروشان برای انجام معاملات خود به آنها نیاز دارند. هر مدل صندوق فروشگاهی که انتخاب می کنید حداقل باید این امکانات را در اختیار شما قرار دهد.

آیا استفاده از آن آسان است؟

استفاده از صندوق فروشگاهی شما باید به اندازه کافی آسان باشد و به گونه ای باشد که شما هر روز به راهنمایی و نگهداری آن نیازی به کارشناس پشتیبان نداشته باشید.

آیا امکان اتصال به زمینه های دیگری از تجارت شما را دارد؟

نرم افزار صندوق فروشگاهی باید امکان اتصال به سایر نرم افزارهای شما را داشته باشد و اطلاعات موجود را فوری به روز کند زیرا این امکان یک ویژگی مهم برای کسب و کار شما است. به دنبال صندوق فروشگاهی باشید که اکثر فعالیت های شما را تحت پوشش خود قرار داده و اتوماتیک کنند زیرا شما مهم ترین منبع یعنی زمان را در اختیار دارید.

در صورتی که قیمت صندوق فروشگاهی مشخص نیست که چقدر هزینه برای خرید آن خرج می کنید، احتیاط کنید. کسب و کار شما لایق مدلی است که هزینه های آن پنهان نباشند و شما را سردرگم نکنند.

آیا پیگیر آنالیز و معیارهای مهم است؟

به عنوان یک خرده فروش، شما باید بسیاری از اطلاعات مهم مربوط به معاملات فروش که در کسب و کارتان اتفاق می افتد را پیگیری کنید. نقطه ضعف برخی از صندوق های فروشگاهی این است که به شما امکان آنالیز داده های فروشتان را نمی دهد به همین منظور تصمیم گیری در مورد چگونگی بهبود فرایندها و افزایش فروش بدون اطلاعات واقعی دشوار است.

انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب: چک لیست صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ؟نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس

برخی از معیارهای مهم برای پیگیری عبارت است از:

  • میزان فروش (روزانه، هفتگی، ماهیانه و ...)
  • میزان فروش هر کارمند
  • گزارش های کاربردی
  • جزئیات سفارشات خرید و فروش

اگر شما نمی توانید به برخی از اساسی ترین اطلاعات دسترسی پیدا کنید تا به راحتی درباره کسب و کار خود تصمیم گیری کنید این صندوق فروشگاهی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

خدمات پس از فروش به مشتری چگونه است؟

قبل از خرید صندوق فروشگاهی مورد نظرتان درباره خدمات پس از فروش مانند آموزش و نصب آن در محل مشتری و یا خدمات پشتیبانی از کارشناس فروش سوال کنید.    09153127743

0.0
آخرین ویرایش: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۳
POS برنامه تحت وب صندوق فروشگاهی